Friday, 19, April, 2024
Utama Viral Keluarga tinggal dalam kereta dibantu Ebit Lew

Keluarga tinggal dalam kereta dibantu Ebit Lew

oleh Ammar Haziq

Catatab dari Facebook Ebit Lew

Cuti Umum Krismas dari Jb terus saya ke Penang.

Menangis sebak semalam masa di JB terbaca pasal Ganesh dan isteri Parameswari serta 3 anak kecil tidur 8 bulan dalam kereta jer. Sedihnya 8 bulan makan tidur dalam kereta. Mandi di tandas awam. Kerja guard malam bawa keluarga tidur dalam kereta. Rumah mereka terbakar bulan 4.

Semua habis musnah. Sedihnya rasa. Saya tidur lena makan sedap, ada orang sampai tinggal dekat bonet kereta. Berpantang baru lepas bersalin hanya dalam kereta jer. Sampai jer tengok muka anak comel sangat.

Ceria jer masa belikan kek makan dengan mereka. Saya sewakan rumah cantik selesa ada 3 bilik. Saya akan bayar sewa rumah untuk sebulan sementara mereka dapat rumah PPRT. Dah 2 kali mohon semenjak rumah terbakar.

Tapi jika mereka terus ingin terus disitu pun saya akan terus bayarkan dengan gembira.

Saya hadiahkan Peti Ais, Mesin basuh, TV, Rice Cooker,Dapur,Kipas, katil Queen 1, Katil Single 2, Barang dapur dan duit belanja. Sayu masa nak belikan barang untuk mereka tadi.Baik sangat pasangan ini.

Tak berhenti Ganesh dan isteri cakap terima kaseh. Mereka menangis terharu. Katanya kenapa banyak sangat ustaz. Mereka suka sangat tengok rumah baru. Cantik dan selesa.Gembira dapat tengok senyuman anak-anak comel. Doakan perjalanan nak balik KL dah. Dah 4 hari di luar.

Artikel Berkaitan

© Copyright 2023 | kedahgazette.com