Thursday, 18, April, 2024
Utama Negeri Pegawai Maritim hilang di Telaga Tujuh ditemukan selamat

Pegawai Maritim hilang di Telaga Tujuh ditemukan selamat

oleh Ammar Haziq
Mohd Ridhaudden tersesat dan telah turun dari bukit melalui laluan kereta kabel (Skycab) pada jam 5 petang Khamis.

LANGKAWI – Pegawai Agensi Penguatkuasa Maritim Malaysia (Maritim Malaysia) yang dilaporkan hilang ketika mendaki Air Terjun Telaga Tujuh, ditemui selamat.

Ketua Polis Daerah Langkawi, Asisten Komisioner Shariman Ashari berkata, Mohd Ridhaudden Rosman, 32, membuat panggilan kepada isterinya mengatakan dia tersesat dan telah turun dari bukit melalui laluan kereta kabel (Skycab) pada jam 5 petang Khamis.

“Sebaik sampai di kaki bukit mangsa telah menghubungi isterinya dan mengatakan dia tersesat sewaktu mendaki bersendirian pada petang Rabu.

“Isteri mangsa kemudian menghubungi polis memaklumkan suaminya selamat. Dengan penemuan mangsa selamat operasi mencari menyelamat (SAR) dihentikan kira-kira jam 5.10 petang tadi.

“Mohd Ridhaudden telah dibawa ke Hospital Sultanah Maliha, untuk pemeriksaan lanjut,” katanya ketika dihubungi.

Sebelum ini Kedah Gazette, melaporkan seorang lelak tidak pulang ke bilik penginapanya selepas keluar untuk mendaki bersendirian di kawasan Air Terjun Telaga Tujuh pada petang Rabu.

Mangsa bertugas di Bahagia Carilamat (SAR) Maritim Malaysia Putrajaya dan datang ke pulau ini terlibat dalam Pameran Antarabangsa Aeroangkasa dan Maritim Langkawi 2023 (LIMA ’23). – Kedah Gazette

Artikel Berkaitan

© Copyright 2023 | kedahgazette.com