Sunday, 8, September, 2024
Utama Sukan FAM rombak pasukan kejurulatihan termasuk Pan-gon?

FAM rombak pasukan kejurulatihan termasuk Pan-gon?

oleh Ammar Haziq

KUALA LUMPUR – Satu sidang media khas bakal diadakan oleh Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM pada jam 2 petang hari ini dan difahamkan mengenai skuad Harimau Malaya.

Pengumuman sidang media khas itu mula menjadi tanda tanya di kalangan para penyokong bola sepak tanah air apabila dikatakan melibatkan rombakan pasukan kejurulatihan termasuk membabitkan kedudukan ketua jurulatih kebangsaan, Kim Pan-gon.

Biarpun belum ada pengesahan daripada mana-mana pihak terutamanya pegawai tertinggi FAM, mereka meminta semua media untuk menunggu pengumuman tersebut.

Terbaru, tersebar khabar angin di media sosial seperti Korea Football News yang mendakwa Pan-gon akan membuat pengumuman khas pada sidang media media berkenaan.

terdahulu, media tempatan melaporkan Pan-gon telah menyerahkan surat peletakan jawatan sebaik berakhirnya Piala Asia 2022 di Qatar, Januari lalu.

Walaubagaimanapun, perkara itu dinafikan FAM dan Pan-gon sendiri yang mengakui tetap kekal bersama pasukan hingga kontraknya berakhir hujung tahun depan.

Artikel Berkaitan

© Copyright 2023 | kedahgazette.com