Friday, 20, September, 2024
Utama Negeri Lelaki maut motosikal langgar lori sampah rosak

Lelaki maut motosikal langgar lori sampah rosak

oleh Ammar Haziq

SUNGAI PETANI – Seorang pemandu kontena maut dalam satu kemalangan akibat motosikal yang ditungganginya melanggar bahagian belakang sebuah lori sampah di Jalan Lencongan Timur, dekat sini pada pagi Rabu.

Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisioner Wan Azharuddin Wan Ismail berkata, mangsa, Muhammad Zaini Zackaria berusia 51 tahun yang menghala ke Taman Sejati meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan di bahagian kepalanya.

Menurutnya, panggilan kecemasan berhubung kemalangan maut tersebut diterima pada jam 7.33 pagi.

“Hasil siasatan awal, polis mendapati kejadian berlaku apabila sampai ditempat kejadian, lori tersebut telah mengalami kerosakan dan berhenti di bahu jalan sebelah kiri.

“Tiba-tiba datang mangsa yang menunggang motosikal jenis Yamaha Y15ZR merempuh belakang kenderaan itu dari arah belakang.

“Akibat dari kemalangan, penunggang motosikal mengalami kecederaan pada bahagian kepala dan disahkan meninggal dunia ditempat kejadian.

“Mayat mangsa telah dibawa ke Forensik Hospital Sultan Abdul Halim untuk proses bedah siasat,” katanya dalam satu kenyataan pada Rabu.

Tambah Wan Azharuddin, pemandu lori sampah tersebut tidak mengalami kecederaan dan kenderaan telah ditahan bagi pemeriksaan lanjut.

Menurutnya, kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan siasatan masih dijalankan.

Artikel Berkaitan

© Copyright 2023 | kedahgazette.com