Friday, 3, May, 2024
Utama Gaya HidupHiburan Bella dakwa Aliff curang 11 kali termasuk dengan adiknya

Bella dakwa Aliff curang 11 kali termasuk dengan adiknya

oleh Ammar Haziq

BUKIT JELUTONG – Pelakon dan penyanyi, Bella Astillah mendakwa mempunyai cukup bukti bahawa suaminya, Aliff Aziz pernah berlaku curang terhadapnya sebanyak 11 kali.

Dakwanya, Aliff juga turut didakwa curang dengan salah seorang adik kandungnya sendiri.

“Yang orang tahu Aliff curang empat dan lima kali sahaja, tapi sebenarnya 11 kali. Saya ada bukti dan Aliff tahu semua ini.

“Selepas Aliff ditangkap khalwat saya tak bagi apa-apa kenyataan sebab saya sendiri terkejut walaupun ada yang fitnah kata saya yang perangkap.

“Anda rasa saya ada tenaga nak buat semua itu? Jujurnya, saya tak suka orang tanya mengenai saya balik Sabah atau tidak. Sebab saya ada sesuatu untuk dikongsikan, jujurnya saya sudah tiada keluarga di Sabah,” katanya.

Beliau berkata demikian semasa ditemui para wartawan pada majlis berbuka puasa di K Town, Radia Gallery, di sini, petang Rabu.

Bella atau nama sebenarnya Dayang Ara Nabellah Awang Astillah mendakwa, dirinya juga sudah kehilangan keluarga disebabkan memilih suaminya itu.

“Seperti diketahui ramai, saya sebenarnya ada tiga adik-beradik perempuan. Aliff pernah curang dengan adik saya, Eriqa.

“Punyalah saya sayang pada Aliff, sampaikan saya buang keluarga saya sendiri. Allahuakbar.

“Saya tak pernah dedah mengenai perkara ini, tetapi saya terpaksa sebab orang yang saya sanjung seperti keluarga mentua pun tak sangka berpaling tadah,” dakwanya lagi.

Tambahnya, Aliff dan Eriqa pernah bertukar mesej meminta hubungan mereka dipermudahkan ketika dirinya dan Aliff mengerjakan ibadah umrah pada 2022.

“Sebenarnya, ada mesej kononnya minta doakan hubungan mereka ketika kami mengerjakan umrah. Eriqa juga pernah temankan Aliff ke Gegar Vaganza.

“Allah, saya sakit dada nak cerita. Inilah rahsia saya dan keluarga simpan sebaik-baiknya. Soal adik memang kesilapan sangat besar. Kami sekeluarga sudah tidak balik ke kampung.

“Terpaling teruk dan saya kesali, saya buang adik, tak buang Aliff,” dakwanya.

Bella berkata, Aliff juga selalu tidak pulang ke rumah dan perlu berhadapan dengan perkara sebegini berseorangan termasuk kes khalwat suaminya bersama Ruhainies.

“Saya ada mengadu pada ibu mentua, dia minta saya kena husnuzon (bersangka baik). Dia juga katakan saya perlu fokus kepada diri sendiri dan dekatkan diri dengan Allah. Itulah yang saya buat,” tambahnya.

Menurut Bella, ustaz yang mengajarnya mengaji dari 2018 mula mengajarnya kerana beliau tidak dapat memberikan fokus.

“Hari-hari nak cari Aliff di mana. Saya mengaji sampailah ustaz bersuara supaya saya buat solat istikharah. Pada bulan yang mulia ini saya buat solat istikharah.

“Dia ada kata nak ceraikan saya pada 31 Mac lalu selepas habis shooting dan selepas saya solat istikharah, Allah tunjukkan kes khalwat dan sebab itu, saya fail cerai,” ujar beliau.

Artikel Berkaitan

© Copyright 2023 | kedahgazette.com