Monday, 29, April, 2024
Utama Politik Mahdzir, isteri selesai mengundi, puas hati dengan perjalanan proses

Mahdzir, isteri selesai mengundi, puas hati dengan perjalanan proses

oleh Ammar Haziq

PADANG TERAP – Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kedah, Datuk Seri Mahdzir Khalid selesai menunaikan tanggungjawab mengundi di Sekolah Kebangsaan (SK) Naka sekitar jam 9.50 pagi tadi.

Calon Dewan Undangan Negeri (DUN) Pedu itu tiba di lokasi pada jam 9.25 pagi sambil diiringi isterinya, Datin Seri Noraini Abdullah, yang turut mengenakan pakaian sedondon berwarna biru dan sulaman merah.

Mahdzir ketika ditemui media menzahirkan rasa puas hati dengan perjalanan proses mengundi di saluran berkenaan yang dikendalikan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

“Alhamdulillah, setakat ini tiada insiden tidak diingini berlaku termasuk semasa tempoh berkempen. Dengan cuaca yang baik, kalangan pengundi diharap dapat menunaikan tanggungjawab lebih awal.

“Saya berpuas hati dengan perjalanan proses pengundian hari ini. Saluran mengundi untuk warga emas juga berada di tingkat bawah, sekali gus memudahkan mereka mengundi dan itu merupakan usaha yang baik dari SPR,” katanya.

Pada Pilihan Raya Negeri (PRN) kali ini, beliau yang juga mesra dengan panggilan Tok Det oleh masyarakat setempat berdepan tentangan calon Perikatan Nasional (PN), Mohd Radzi Md Amin selaku penyandang kerusi.

Mohd Radzi pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) memenangi kerusi berkenaan dengan majoriti 670 undi, manakala calon PAS, Munir @ Mohd Yusuff Zakaria menguasai DUN Kuala Nerang selepas menewaskan calon PKR dan Barisan Nasional (BN) untuk meraih majoriti 1,619 undi.

DUN Pedu memiliki 28,586 pemilih layak melibatkan 51 saluran, manakala DUN Kuala Nerang dibarisi oleh 31,287 pemilih yang bakal menunaikan tanggungjawab masing-masing di 60 saluran.

Artikel Berkaitan

© Copyright 2023 | kedahgazette.com