Sunday, 28, April, 2024
Utama Negeri Mayat pelajar 15 tahun lemas di Hutan Lipur Lubuk Semilang, Langkawi ditemui

Mayat pelajar 15 tahun lemas di Hutan Lipur Lubuk Semilang, Langkawi ditemui

oleh admin

ALOR SETAR, 3 Okt – Mayat pelajar lelaki berusia 15 tahun yang dikhuatiri lemas ketika mandi bersama rakan-rakannya di Hutan Lipur Lubuk Semilang dekat Langkawi, hari ini telah ditemui.

Ketua Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kedah Penguasa Bomba Zamani Ismail berkata mayat pelajar madrasah dari Banting, Selangor itu ditemukan pada pukul 11.40 pagi.

“Bomba menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian pada pukul 9.55 pagi.  Menurut saksi, mangsa sedang bermain air di kawasan itu bersama tujuh lagi rakannya sebelum tergelincir dan terjatuh ke dalam kawasan sungai.

“Beberapa rakannya cuba menyelamatkan mangsa namun gagal. Salah seorang saksi telah menghubungi pihak bomba untuk memaklumlam mengenai kejadian itu,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Beliau berkata seramai lapan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Langkawi telah ke lokasi kejadian untuk operasi mencari dan menyelamat.

“Pencarian permukaan telah dilakukan di kawasan berkenaan dan mangsa telah ditemukan pada pukul 11.40 pagi dan telah diserahkan kepada polis untuk tindakan selanjutnya,” katanya.

Artikel Berkaitan

© Copyright 2023 | kedahgazette.com