Monday, 29, April, 2024
Utama Negeri Hotel Grand Alora lancar tabung kutipan kemanusiaan Palestin

Hotel Grand Alora lancar tabung kutipan kemanusiaan Palestin

oleh Ammar Haziq

ALOR SETAR – Tabung kutipan kemanusiaan Palestin telah dilancarkan oleh Hotel Grand Alora, di sini seiring dengan Majlis Solat Hajat yang turut diadakan pada 31 Oktober lalu.

Pengurus Besarnya, Rajaram Nagoo berkata, usaha itu adalah sebagai inisiatif keprihatinan dan juga tanda solidariti
terhadap perjuangan rakyat Palestin ketika ini.

Menurutnya, Hotel Grand Alora penuh kesungguhan dan bersemangat dalam memastikan tabung kutipan ini dapat dilancarkan dengan jalinan kerjasama bersama Humanitarian Care Malaysia (MyCARE).

“Usaha ini kelihatan kecil, namun saya yakin ianya membawa makna yang sangat besar bagi rakyat Palestin dan saya ingin wujudkan semangat kemanusiaan dalam kalangan kakitangan dan pengunjung hotel ini” katanya.

Hadir sama wakil dari MyCARE negeri Kedah Dr. Tengku Shahrom dan Tabung kutipan kemanusiaan ini menumpukan kutipan dalam kalangan kakitangan hotel dan juga pelanggan yang berkunjung ke hotel ini.

Menurutnya, semua hasil kutipan akan disalurkan kepada rakyat Palestin melalui MyCARE.

“Bagi penduduk berdekatan yang ingin menyalurkan sumbangan kepada rakyat Palestin, boleh terus ke kaunter pendaftaran hotel yang menjadi lokasi meletakkan tabung kutipan kemanusiaan ini.

“Semoga semakin ramai rakyat Malaysia dapat memupuk semangat kemanusiaan dan menunjukkan tanda solidariti kita terhadap perjuangan rakyat Palestin,” ujarnya.

Artikel Berkaitan

© Copyright 2023 | kedahgazette.com