Monday, 29, April, 2024
Utama Negeri Kanak-kanak empat tahun tersepit dalam mesin basuh

Kanak-kanak empat tahun tersepit dalam mesin basuh

oleh Ammar Haziq

PADANG TERAP – Anggota Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kuala Nerang mengambil masa selama 30 minit untuk mengeluarkan seorang kanak-kanak perempuan berusia empat tahun yang tersepit di dalam sebuah mesin basuh.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kuala Nerang, Penolong Penguasa Bomba Mohd Aminuddin Mad Khozali berkata, kanak-kanak tersebut terpaksa menahahan kesakitan sebelum berjaya dikeluarkan di rumahnya di Jalan Felda Lubuk Merbau, di sini pada Rabu.

Menurutnya, terdahulu, pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian itu pada jam 3.53 petang.

Beliau berkata, sepasukan anggota dari BBP Kuala Nerang yang diketuai Pegawai Bomba Kanan (PBK) II Rahim Mohd Rashid bersama enam anggota tiba di lokasi tidak lama kemudian.

“Setibanya di lokasi, Komander Operasi melaporkan seorang kanak-kanak perempuan empat tahun tersepit di dalam ruangan bahagian pengiring mesin basuh jenis semi auto.

“Tindakan yang dilakukan anggota bomba adalah dengan mengeluarkan mangsa menggunakan peralatan khas dan operasi itu mengambil masa kira-kira 30 minit.

“Mangsa yang berjaya dikeluarkan itu kemudian diserahkan kepada keluarganya dalam keadaan selamat tanpa sebarang kecederaan, ” ujar beliau.

Artikel Berkaitan

© Copyright 2023 | kedahgazette.com